Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy logopedyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych

Zabawy logopedyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych

 

Osoba dorosła odczytuje treść opowiadania a dziecko naśladuje, powtarza lub samodzielnie wydaje pasujące odgłosy oraz wykonuje ćwiczenia narządów mowy zgodnie z instrukcją.

 

Indianie

 

Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy  palce  prawej  ręki)  i żonami (cmokając  całujemy  palce  lewej  ręki). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy  językiem  tętent  koński, zmieniając brzmienie przez inny układ warg) przez most  (usta  jak  do  ,,u’’  i  kląskanie), a potem przez prerię (usta jak do ,,i’’ i kląskanie). Konie zmęczyły się  (parskanie)  i dają znak, że chcą pić:  ihaha, ihaha, ihaha. Indianie zatrzymują swoje konie:  prrr… prrr … prrr… Konie  piją (ruchy  języka  z  dołu  do  góry,  naśladujące  picie  zwierzęcia). Nagle Indianie ujrzeli zwierzynę i strzelili z łuku. Zbliżała się noc, więc musieli rozpalić ognisko. Nie mieli zapałek. Zaczęli od małej iskierki i musieli mocno dmuchać, żeby ognisko się rozpaliło (dmuchanie  w  złączone  ręce). Upiekli na ogniu zwierzynę i zrobili sobie ucztę (mlaskanie  i  oblizywanie  szeroko  otwartych  ust). Po pewnym czasie zachciało im się spać  (ziewanie) i zasnęli (chrapanie). Rano Indianie zwołali rozbiegane konie a-e-o-y-u-i (przeciągamy  samogłoski). Wsiedli na nie i pojechali przez prerię (usta jak do ,,i’’, kląskanie ), a potem  przez most (usta jak do ,,u’’ i kląskanie). Wrócili do wioski i witają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki ) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki).

 

 

Mała Kasia

 

Mała Kasia obudziła się dziś rano i ziewała (dzieci ziewają) i przeciągała się (dzieci się przeciągają mówiąc aaaaa). Potem poszła do łazienki gdzie postanowiła umyć zęby (dzieci udają, że myją zęby, palec wskazujący to szczoteczka, odpowiednia mina), po myciu zębów policzyła językiem czy wszystkie są na miejscu (dzieci dotykają językiem zębów), potem płukała wodą zęby (dzieci udają płukanie i wypluwanie wody). Na koniec postanowiła zanucić piosenkę, której właśnie nauczyła się w przedszkolu: la, la,la la, la, la, la (dzieci powtarzają dźwięk).

 

 

Pracowita pszczółka

 

Mała pszczółka była niezwykle pracowita, cały dzień zbierała nektar z kwiatówi bzyczała, latała i bzyczała, latała (dzieci biegają i wydają dźwięk:bzzzzzzz). Pszczółka zatrzymywała się na kwiatku i powoli oddychała (nabierają powietrza nosem i wypuszczała ustami). Kiedy była zmęczona kładła się na kwiatku i smacznie zasypiała chrapiąc przy tym cichutko (a psiii, a psiii). Nagle mała pszczółka poczuła na swoim nosku małą kropelkę wody (kap, kap, kap), musiała szybciutko uciekać i schronić się w ulu. Leciała głośno bzycząc (bzzzzzz – dzieci biegną do pani). Kiedy już siedziała w ulu, drzewa szumiały (szszsz, szszsz), a deszcz kapał coraz mocniej (kap, kap, kap, kap)- dzieci uderzają paluszkami w podłogę.

 

 

 

Na łące 

 

Było piękne, gorące lato (mówimy uf,uf...). Na łące wszędzie słychać było owady. Pracowite pszczółki (bzz...) siadały na kwiatkach, aby zbierać pyszny nektar (mlaskamy). Gdy zebrały pyłek z kwiatków, zapracowane leciały dalej (bzz...). Z oddali słychać było stukot dzięcioła (wypowiadamy stuk, stuk...). A w trawie kumkały żabki (kum kum kum...). Wysoko nad ziemią latały natomiast motylki, delikatnie trzepocząc kolorowymi skrzydłami (rozkładamy ręce, wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami). Na ziemi pracowite mrówki przenosiły listki (tup tup tup...). Nagle słoneczko przykryło się chmurkami, zaczął wiać silny wiatr (mówimy szu szu szu...). Po chwili padał deszcz (dotykamy językiem różnych miejsc na podniebieniu), później rozpoczęła się wielka burza (wypowiadamy głośno łubu-dubu...). Na koniec pojawiła się piękna, kolorowa tęcza (dotykamy czubkiem języka kącików ust).